Chevalier, J. Claude

Jean-Claude Chevalier va néixer a Pàmies l’any 1943. Fill de fuster ebenista, concep la vida com el seu pare: pensa que fabricar un llibre i un moble d’estil comporta la mateixa filosofia.
Escriu, després d’uns brillants estudis universitaris a la Facultat de Lletres de Tolosa, una tesi sobre El regionalisme espiritualista en l’obra d’Isabelle Sandy, dona de lletres del període d’entreguerres. Després d’una estada a l’Amèrica Llatina en què l’art cinematogràfic el durà a produir diversos curtmetratges pedagògics, col·laborarà, dels del seu retorn l’any 1980, amb diversos diaris regionals del sud-oest de França i serà alhora codirector d’una revista d’història de les religions.
Impressionat també per l’eclosió de les ràdios lliures, serà animador a les ones, amb la seva esposa, de diverses emissions literàries.
Actualment està completant el seu cicle professional a Andorra. Hi està preparant una novel·la històrica sobre la joventut del teòleg i alquimista català Ramon Llull i un estudi crític sobre cinquanta anys de manifestacions càtares en terra pirinenca.
El 2001 va publicar amb l'editorial la novel·la-reportatge Guerra, terra i estrelles. Andorra 1940-1944.